FANDOM

Hoe kun je je aanmelden voor Dragons of AtlantisEdit

Er zijn verschillende manieren om jezelf aan te melden bij het spel. De meest voor de hand liggende keuze lijkt de website van Kabam, maar dat is het niet. Dragons of Atlantis wordt veelal gespeeld op social network sites zoals Hyves en Facebook. De meeste mensen komen dan ook in aanraking met Dragons of Atlantis via één van deze sites.

Okee, nu je dit weet gaan we eerst aanmelden bij Dragons of Atlantis, om een game-account te krijgen. Als je al een Facebook of Hyves account hebt, kun je je aanmelden met je werkende account aldaar. Hieronder volgen de mogelijkheden je aan te melden, kies er één en lees daarna weer verder.

Oké, je gaat nu toegang krijgen tot de game Dragons of Atlantis. Lees eerst dit even door, voordat je verder gaat met het invullen van je gegevens.

Als je je aanmeld op DoA (de afkorting voor Dragons of Atlantis) zul je diverse keuzes moeten maken. De keuze die je als eerste moet maken is niet de meest voor de had liggende. DoA is opgebouwd uit verschillende spelwerelden. Deze zijn op hun beurt alle onderverdeeld in een taal. Er zijn dus Nederlandstalige werelden (bijvoorbeeld Stormvogel, Vijverberg en Graafschap), maar er zijn ook Engelstalige werelden (bijvoorbeeld Trident) en ook een aantal Franstalige en andertalige werelden. Verder kun je in het scherm nog een aantal zaken zien, zoals onder andere de bevolkingsdichtheid van de wereld en het wereldnummer. Bij "Your Player" kun je zien in welke wereld (of werelden) je actief bent.

Realm

De pagina om je wereld te kiezen

Je gaat nu dus de wereld kiezen waarin je wilt gaan spelen. Als je op het plaatje hiernaast kijkt zie je "radio buttons" voor de werelden staan. Stel dat je een account wilt in de Engelse wereld "Intrepid", zet dan een vinkje in de radio button voor die wereld (aanklikken). Aan de onderzijde van de pagina zie je een button staan met de tekst "choose your realm". Klik hierop, et voila, je account is aangemaakt in de wereld waarin jij wilt gaan spelen. Als alles goed is gegaan zal de intro pagina van Dragons of Atlantis verschijnen. Hier ga je bepalen met welk ras je wilt gaan spelen, en met welk type persoon van het betreffende ras je de strijd in Atlantis aan wilt gaan. Ook ga je hier aangeven hoe je karakter gaat heten, en hoe je stad zal heten in de wereld waar je in terecht gaat komen.

Karakternaam en Stadsnaam

Naam en stad
Op het plaatje hiernaast zie je dat ik als voorbeeld het ras Primus heb gekozen, en dat je dus een naam en een stadsnaam in moet gaan vullen om bekendheid te krijgen in de wereld waarin je wordt geplaatst.

Als je in diverse werelden wilt gaan spelen, is het raadzaam om voor iedere stad dezelfde karakternaam te gebruiken, zeker als je in dezelde alliantie zit als in de andere wereld. Het is natuurlijk geen pré, maar in veel gevallen is het wel aan te raden. Als je in de ene wereld Piet heet, en in de andere wereld het je Jan en mocht je onverhoopt in een derde wereld ook een account hebben waar je weer Klaas heet, dan wordt het voor je medespelers erg moeilijk om je te vinden.

Natuurlijk kan het voor sommige mensen wel voordelen hebben om in iedere wereld een andere naam te hebben, maar persoonlijk zou ik het niet aanraden.

Als je je karakter een naam hebt gegeven, en je hebt je stad ook benoemd, klik dan op de button "klaar" om verder te gaan.

Het welkomst schermEdit

Nu je alles hebt ingevuld kom je in een welkomst scherm terrecht, waar Cassandra je vertelt hoe het spel in zijn werk gaat. Hieronder een screendump van het welkomst scherm, met daarin een aantal rode vlakken, die ik nader zal toelichten.

Openingspagina
NOTE: Je kunt de screendump vergroten door rechts onderin op het vergrootglas te klikken.

In het midden bovenaan staat een blauw vlak (1), hierin komt je stadsnaam te staan. Aan de linkerzijde zie je een "pasfoto" van je gekozen karakter, en de tekst Eerste Burger. Hieronder (2) komt je gekozen karakternaam te staan. Ook zie je het level waarop je op dit moment bivakkeert en je macht. De pop-up van Cassandra verwelkomt je met je eigen gekozen naam (3).

Boven het pop-up scherm zie je een tweetal getallen staan (4), hier fictief 7/5. Dit zijn je stadscoordinaten in de wereld waarop je bent beland. Deze coordinaten moet je niet te grabbel gooien, daar later in het spel mensen op zoek gaan naar je. Dit kan bijvoorbeeld voorkomen als jouw alliantie in oorlog komt met een andere alliantie. Hou je coords (coordinaten) dus voor jezelf, en gebruik ze wijs !

Aan de linkerbovenzijde staat een groot zwart vlak (5). Hierin staat de hoeveelheid grondstoffen vermeld die je op dit moment hebt. Alles in DoA draait om deze grondstoffen. Met de grondstoffen die je nu hebt gekregen kun je een aanvang maken met de opbouw van je imperium binnen DoA. Wat ook zeer belangrijk is in dit vlak is de blauwe balk die er boven staat, hierin staat de tijd waarin je stad nog in "protectie" staat. De tijd telt af naar nul (ongeveer zeven dagen) en zolang je stad onder deze bescherming valt, kun je niet worden aangevallen.

Als je dit allemaal hebt gelezen, kun je op de button "Klaar" drukken in de pop-up op je scherm. Cassandra en de pop-up zullen verdwijnen en je krijgt het stukje wereld te zien waarop je terecht bent gekomen. Jouw stad staat exact in het midden van dit scherm. Rondom deze stad zie je diverse vlakken liggen die allemaal een andere indeling hebben. Dit zijn onder andere "wilds", "anthropus kampementen" en andere steden. Probeer ze eens aan te klikken en kijk wat voor informatie ze weergeven. Je kunt dit ongestraft doen.